Rabu, 27 Mei 2015

Mengenali Jenis-jenis Fabrik

Posted by Siti Subaiyah at 9:11 PTG
Hai semua,

Sebelum kita mencuci pakaian, lebih baik jika kita dapat mengenali jenis fabrik pada pakaian terlebih dahulu. Ini memudahkan kita untuk membezakan apakah jenis rawatan dan bahan kimia pencuci yang sesuai untuk fabrik itu.

Fabrik diperbuat dari pelbagai bahan mentah yang boleh diperolehi dari alam semualajadi atau buatan manusia atau campuran kedua2nya.

Fabrik Semulajadi
Dihasilkan dari kulit haiwan, kepompong ulat sutera, atau biji tumbuh-tumbuhan, daun dan batang. Mempunyai aliran udara yang baik dan tidak menyebabkan ruam selain daripada lembut dan tahan lama. Kain semula jadi adalah pilihan yang terbaik untuk semua orang. Ia tidak berubah warna dari cahaya UV dan tidak panas.

Jenis-jenis fabrik semulajadi:

1. Cotton fabric / Kain kapas

Kain yang mesra pengguna dan sesuai dengan pelbagai jenis iklim. Pada musim panas kain kapas menyejukkan badan dan menyerap peluh dengan mudah dan ia memberikan rasa hangat jika dipakai pada musim sejuk.


2. Silk fabric / Kain sutera

Dikenali sebagai kain semula jadi yang paling kuat di dunia. Terkenal dengan kelembutan, berkilau, cantik dan berpenampilan mewah, kain sutera adalah salah satu gred fabrik yang tinggi memberikan keselesaan kepada si pemakai dalam semua jenis cuaca. Menyejukkan tubuh pada musim panas dan menghangatkan di musim sejuk, sutera telah ditemui semasa 2640 SM di cina. Hari ini, terdapat pelbagai berbeza dari sutera yang terdapat di pasaran seperti Chiffon, Georgette, Organza, krep de Chine, Duponi, Noil, Pongee, Shantung, Tussar, dan lain-lain. Tekstil sutera India popular di seluruh dunia manakala Amerika Syarikat adalah pengeluar produk sutera terbesar dengan Perancis dan Itali juga terlibat di barisan yang sama dalam menghasilkan nilai yang tinggi kain sutera yang canggih dan terkemuka di Eropah.


3. Linen fabric / Kain linen

Dipanggil sebagai raja fabrik semula jadi. Linen digunakan dengan meluas untuk membuat pakaian dan juga kelengkapan rumah (cadar, alas meja, langsir dll). Ia adalah serat semula jadi dianggap selamat untuk semua jenis kulit. Kain linen tidak menyebabkan masalah seperti kegatalan, alahan dan lain-lain. Gentian semulajadi linen menjadikannya kuat dan tahan lama. Tiada rawatan khas diperlukan untuk linen, boleh dibasuh hanya dengan tangan.


4. Wool fabric / Fabrik bulu

Lembut, kuat dan sangat tahan lama, kain bulu memberikan kehangatan dan penampilan menarik. Fabrik bulu tidak mudah kedut dan kotor. Ia juga tidak mudah terbakar apabila diletakkan di atas api, ia hanya membara. Ia juga digunakan dalam menyerap bau dan bunyi bising dalam jentera dan stereo pembesar suara. Kain bulu yang digunakan sebagai pakaian selama lebih dua belas ribu tahun ini bukan hanya diperbuat dari kambing biri-biri sahaja, malah baju bulu Kashmir yang diperbuat daripada kambing juga digunakan secara meluas. Kain bulu dilengkapi dengan ciri-ciri yang berbeza seperti memanaskan, untuk mengelak kedutan, haus dan lusuh, ia ringan dan tahan lama yang juga menyerap kelembapan. Sebahagian besarnya digunakan dalam selimut dan permaidani.


5. Leather fabric / Kain kulit

Selesa dalam kedua-dua keadaan panas dan sejuk, kain kulit tidak terjejas oleh suhu sekitarnya. Menampakkan kemewahan klasik, menyenangkan ketika disentuh dan selesa. Fabrik kulit lembut, anjal dan kuat. Kain kulit dianugerahi dengan kualiti menyerap wap air tanpa mengeringkan dan akan kekal ke bentuk asal apabila diregangkan.


6. Ramie, Hemp or Jute fabric / Kain rami

Kain rami yang mempunyai ciri-ciri seperti menyerap kelembapan, keboleh telapan udara yang digunakan sebagai kain musim panas yang tidak dirosakkan oleh asid ringan dan tahan alkali. Kain rami serba boleh digunakan dalam produk seperti kasut, perabot, pakaian, aksesori dan kelengkapan rumah. Mempunyai ciri-ciri seperti ketahanan, penyerapan, penebat, kain pakaian menyerap air yang lebih baik maka apa-apa produk tekstil lain. Ia diperolehi daripada batang tumbuhan, kain rami (hemp) yang terbaik dihasilkan di Itali. Bangladesh adalah pengeluar terbesar kain rami (jut) dan India sebagai yang kedua terbesar pengeluar barangan jut.




Fabrik sintetik / Fabrik Buatan Manusia
Diperbuat daripada bahan-bahan bukan organik atau bahan organik digabungkan dengan bahan kimia. Sifat2 fabrik sintetik bergantung kepada tujuan ia dihasilkan. Ada yang ringan, halus, menyerap kelembapan, cepat kering dll.

Jenis-jenis fabrik sintetik:

1. Asetat

Diperbuat daripada selulosa yang dibina dari kapas atau kayu pulpa, kain Asetat tahan kecut dan kulat. Kain asetat adalah kain yang memberikan pandangan yang sangat lembut dan mewah seperti kain sutera.


2. Chiffon

Chiffon digunakan untuk gaun pengantin dan juga muncul dalam pakaian malam, gaun prom, dan tudung. Chiffon boleh diperbuat daripada pelbagai bahan seperti sutera, poliester, atau rayon.


3. Akrilik

Kain akrilik juga boleh dirujuk sebagai bulu tiruan. Kegunaan utama kain akrilik adalah sebagai t-shirt. Kain akrilik juga digunakan sebagai sarung kerusi dan sofa. Kain akrilik terkenal dengan keselesaan buat si pemakai. Akrilik juga tidak pudar dalam tempoh yang lama.


4. Organza

Organza pada dasarnya merujuk kepada, tenunan polos nipis, kain yang diperbuat daripada filamen berterusan ulat benang sutera. Dalam era fesyen moden banyak organza ditenun dari gentian filamen sintetik seperti nilon dan poliester tetapi kebanyakan organza yang bergaya ditenun dalam sutera.


5. Lastex

Kain Lastex pada dasarnya merujuk kepada serat elastik yang diperbuat daripada getah. Selain itu, kain lastex digunakan dengan gentian kompleks lain bergantung kepada fungsi pakaian seperti spandeks dan pakaian dalam.


6. Nylon

Nylon berasal dari New York dan London. Nylon adalah polimer daripada amida, yang digelar sebagai poliamida diekstrak daripada petroleum. Kain Nylon mempunyai keupayaan yang kuat dari regangan. Keanjalan tinggi fabrik nilon menjadikannya penggunaan utama dalam bagasi seperti beg, dompet dan banyak lagi. Di samping itu, fabrik nilon mudah untuk dijaga kerana senang dibersihkan dan mudah kering tanpa sebarang cucian khas.


7. Velvet/ Baldu

Kain baldu adalah salah satu fabrik halus dan paling lembut antara fabrik-fabrik lain. Fabrik baldu digunakan dalam pelbagai peralatan seperti pakaian termasuk seluar, kemeja, dan banyak lagi. Kain baldu juga digunakan dalam cadar, selimut, langsir dan lain-lain. Kain baldu memerlukan penyelenggaraan kurang dan mudah dicuci dan dikeringkan.


8. Poliester

Fabrik poliester digunakan secara meluas dalam pelbagai aplikasi. Kain ini mempunyai pelbagai kualiti kerana mereka ia begitu terkenal dengan anti kedut dan boleh kembali semula ke dalam bentuk asal. Fabrik poliester adalah sangat kuat dan juga lembut. Fabrik poliester juga boleh dicampur dengan kain lain untuk membuat kain yang kuat dan tahan lama atau bergantung kepada penggunaannya. Sebagai contoh, dalam upholsteri, poliester biasanya dicampur dengan bulu supaya tidak mudah rosak dan tahan pudar. Terdapat pelbagai kegunaan kain poliester seperti ia digunakan dalam langsir tingkap, langsir, alas lantai, membuang permaidani, peralatan tempat tidur tambahan dan sebagai kusyen atau bahan penebat.


9. Taffeta

Kain taffeta adalah dataran tenunan kain segar, lembut dan licin yang dengan kemilau sedikit yang dihasilkan daripada gentian yang berbeza seperti rayon, sutera atau nilon. Kain taffeta digunakan secara meluas dalam pembuatan pakaian wanita. Kain taffeta mempunyai corak beriak-riak atau beralun unik yang mempamerkan persamaan dengan noda air atau tanda, ia nampak berseri dalam suasana kusam dan memantulkan cahaya berbeza. The 'Taffeta' perkataan berasal dari Parsi, dan bermaksud "tenunan twisted".


10. Denim

Kain denim adalah kain kapas kepar yang lasak. Dalam kain denim benang pakan melepasi di bawah dua atau lebih dari dua gentian serat yang menghasilkan ejekan diagonal pepenjuru yang dikenal pasti di belakang fabrik. Ejekan diagonal memisahkan keberadaan kain denim dari bawah kapas. Kain denim biasanya berwarna dengan pewarna indigo menjadikan ia jeans biru walaupun jean ditandakan yang berbeza ringan kapas tekstil. Kain denim digunakan pada skala yang besar di seluruh ekonomi dunia. Tekstur yang jelas dan keupayaan untuk memberi keselesaan menjadikan ia salah satu entiti menuntut fesyen di seluruh dunia.


11. Rayon

Kain rayon pada asasnya adalah serat tekstil sintetik yang diperolehi dari penghasilan selulosa melalui spinnerets halus. Dalam erti kata lain, kain rayon adalah hasil akhir solidifying filamen. Rayon adalah sejenis kain yang unik yang tidak boleh disebut sama ada kain sintetik atau satu semula jadi. Proses membuat rayon agak berbeza; di mana bekalan mentah semulajadi diubah untuk menjadikannya praktikal. Rayon adalah kain yang boleh ditenun atau bersatu; bergantung kepada penggunaannya serba boleh. Kecekapan kain rayon adalah agak lebih tinggi daripada kain taf atau kain kapas yang lain. Kain rayon digunakan secara meluas dalam membuat bilangan pakaian dan barang-barang kelengkapan rumah.


12. Spandex

Kerana kualiti ketahanan bentuk yang kuat, kain spandex digunakan secara meluas sebagai kain fesyen. Perkara yang penting untuk diperhatikan tentang kain spandex ialah ia melantun kembali kepada struktur asal walaupun selepas regangan sehingga 600 kali. Sangat tahan lama unggul kain spandex kekuatan tahan haba kering dan minyak. Memberi keselesaan yang besar dan fleksibiliti ia tidak menambah berat badan pada badan pemakainya. Dengan ciri-ciri seperti keanjalan, mengekalkan kembali ke bentuk asal, rintangan haba kering dan lelasan, spandex kain rasa sesuai dan lebih baik apabila dicampur dan sudah tentu membuat satu kelihatan lebih baik. Dengan kualiti ketahanan bentuk asal, spandex digunakan dalam membuat pakaian dan hos sokongan. Ia mewujudkan rasa yang kurang terhad dan menjadi lebih kuat dan sekeping serba boleh pakaian. Menyediakan ketahanan terhadap peluh dan minyak badan kain spandex lebih stabil dan tahan lama.


13. Georgette

Georgette adalah kain biasanya diperbuat daripada sutera atau poliester. Berbanding chiffon, ia adalah legap dan sedikit berat.


14. Viscose

Pada awalnya, viscose digunakan secara meluas sebagai kain penyadur. Kemajuan dan peredaran masa merubah kegunaan viscose dan ia dipintal menjadi benang untuk sulaman dan hiasan. Pembangunan seterusnya membuatkan viscose menggantikan bulu lama dan kapas dan yang digunakan secara meluas untuk penstokan wanita dan seluar dalam. Oleh kerana sifat yang mudah rosak, viscose tidak dapat digunakan dalam pembuatan objek padu seperti payung dan lain-lain.


15. Fabrik Grey

Kain grey digunakan secara meluas dalam pembuatan pakaian seragam, apron, baju, dan lain-lain. Kain grey adalah mesra pengguna, kemasan yang sangat baik dan bertekstur licin. Boleh dijadikan dalam pelbagai produk termasuk fabrik tanpa tenunan, bahan-bahan tekstil, t-shirt, sut malam lelaki, pakaian tidur lelaki, kain rajutan dll. Pakaian yang diperbuat dari fabrik grey menjadi nombor satu dalam pasaran antarabangsa kini.


16. Polipropylene

Fabrik polipropylene amat bermakna untuk musim musim sejuk, kerana ia kekal kering dan ia memastikan tubuh seseorang yang lebih panas. Kain berkualiti tinggi polypropylene adalah ringan dan menjadi pilihan di musim sejuk kerana ia membolehkan pengguna untuk melaksanakan apa-apa aktiviti dalam cuaca sejuk dengan selesa. Fabrik polipropylene pada dasarnya terdiri daripada hidrofobik yang kalis air dan menolak wap kelembapan dari kulit.


17. Satin

Kain satin juga dikatakan menjadi fabrik yang paling elegan. Sebab ia kelihatan menakjubkan dengan permukaan yang licin. Kain satin digunakan dalam banyak pakaian dan lain-lain perkara. Terutama sekali bagi wanita, kain satin digunakan dalam pelbagai pakaian seperti blaus, seluar dalam, gaun, dan banyak pakaian. Kain satin juga digunakan untuk cadar, langsir dan banyak tujuan hiasan lain. Kilatan kain satin membuatkan ia berada dalam kelas tinggi. Kain satin umumnya terdiri daripada sutera atau rayon dan itulah sebabnya ia begitu licin. Kain satin juga sangat halus dan memerlukan banyak penjagaan dan perhatian.


Sumber dari http://www.textileschool.com/articles/330/type-of-fabrics



24 comments:

Axis Capital Holdings Limited on 11 Januari 2017 pada 12:15 PG berkata...

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com

Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

Unknown on 27 September 2017 pada 6:42 PG berkata...

Biasanya... kalau seluar slack. Kain kenis apa ya yang biasa di pakek??

Unknown on 12 Oktober 2017 pada 3:57 PG berkata...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Widya Okta on 25 Oktober 2017 pada 3:59 PTG berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin memberi kesaksian tentang karya bagus Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan sebagian lain dari kata tersebut, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman yang curang di sini di internet, tapi mereka tetap asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya yang saya jelaskan situasi saya, kemudian mengenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang andal yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM dengan tarif rendah 2% dalam 24 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam melakukan proses pinjaman, Anda juga bisa menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah terpenuhi dalam pembayaran cicilan bulanan sesuai kesepakatan dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya bagus Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Yang Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

Engr. Habibie Hidayat on 16 Disember 2017 pada 6:10 PG berkata...

Halo Nama saya Habibie Hidayat ke dalam pelaksanaan proyek saya juga merupakan penasihat khusus mengenai masalah teknis karena orang-orang ini berkonsultasi dengan saya dalam berbagai isu terkait proyek yang saya katakan adalah konsultan teknis. Saya sangat senang karena hasil dari pengetahuan syair saya dalam masalah proyek, orang-orang juga mulai menghubungi saya di tempat yang terpercaya dan berkomitmen untuk mendapatkan pinjaman mereka sehingga memungkinkan mereka mendanai proyek mereka dan karena saya suka membantu orang dan juga sebagai akibat dari layanan tanpa pamrih saya. Bagi umat manusia dalam hal proyek yang menuntut jumlah besar, panggilan pertama saya adalah ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM ini adalah perusahaan yang tujuan utamanya adalah untuk memberikan bantuan keuangan kepada semua kliennya saya karena dihubungi untuk mengawasi proyek tertentu yang dikeluhkan oleh klien saya dia tidak memiliki cukup dana untuk proyeknya, saya harus mengarahkannya ke Ibu Iskandar setelah pinjamannya berhasil disetujui oleh Borad dan semua detilnya mencantumkan pinjamannya sebesar billi ons berhasil dipindahkan ke akunnya tanpa ada tekanan silahkan sebagai penasihat teknis dan konsultan jika Anda menghubungi Ibu Iskandar sehingga Anda memiliki cukup dana untuk proyek Anda atau Anda memerlukan Jutaan untuk bisnis Anda dan keperluan pribadi lainnya sekarang. Tempat yang tepat untuk pergi adalah ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM karena mereka memberikan pinjaman adalah berbagai mata uang (RP, RYM, $) jika Anda membutuhkan pinjaman segera tanpa jaminan keamanan {KTA}, Anda dapat menghubungi mereka melalui email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} tolong Anda harus menjadi klien yang tulus dan berkomitmen karena akan menjadi tidak saleh bagi Anda untuk mencuri uang Ibu dan melarikan diri jadi mohon memproses pinjaman Anda dengan Ibu Iskandar dengan pikiran bersih karena dijamin oleh Anda jika Anda meminjamkan disetujui Anda akan mendapatkan pinjaman jadi mohon lupakan perusahaan lain yang menipu Anda sebelum Ibu ada di sini untuk menyelamatkan Anda dari krisis finansial manapun yang Anda hadapi karena yakin bahwa semua trauma yang Anda hadapi gh adalah seluruh InshyaAllah.Anda juga dapat menghubungi Ibu melalui BBM INVITE-nya: {D8980E0B} karena pinjaman Anda akan berhasil dipindahkan ke rekening Bank Anda tanpa ada tekanan dan juga jangan lupa untuk menghubungi saya {habibiehidayat1@gmail.com} ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM pasti akan membawa kehidupan finansial ke keluarga Anda, proyek dan banyak lagi{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} BBM INVITE-nya: {D8980E0B}{habibiehidayat1@gmail.com}

Annisa Ahmad on 30 Disember 2017 pada 2:12 PG berkata...

Halo

Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda membutuhkan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} adalah Disini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga memberikan 100% penawaran untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, pengangkut, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi atas apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga bisa menghubungi kami dengan cara BBM pin (DB5121C1) kejujuran kepercayaan dalam pelayanan kami
Assalamu`alaikum wr wb,

Unknown on 17 Mei 2018 pada 4:27 PTG berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Angga Annisa on 19 Oktober 2018 pada 8:12 PG berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

elizebethisaacloancompany@gmail.com on 8 Julai 2019 pada 8:28 PTG berkata...

Selamat siang pak / nyonya

Kami menyambut Anda ke PERUSAHAAN PINJAMAN ELIZEBETH ISAAC, di mana kami memberikan pinjaman asli dan serius seperti:



LAYANAN PINJAMAN TERSEDIA TERMASUK:
================================
* Pinjaman Komersial.
* Pinjaman pribadi.
* Pinjaman Bisnis.
* Pinjaman Investasi.
* Pinjaman Pembangunan.
* Pinjaman Akuisisi.
* Pinjaman konstruksi.
* Pinjaman Kartu Kredit
* Pinjaman Konsolidasi Utang
* Pinjaman bisnis dan lainnya:

Kami memberikan pinjaman bunga 2% tanpa agunan, sehingga kami dapat mengatakan bahwa kami memberikan PINJAMAN TANPA Agunan, Anda tidak perlu merasa buruk atau kecewa dengan bank yang meminta agunan, cukup hubungi kami dengan mengirim email kepada kami di:

elizebethisaac@gmail.com

Terima kasih

kami menunggu untuk mendengar dari Anda segera

Tanpa Nama berkata...

Anjing semua comment tentang pinjaman uang

Unknown on 29 Februari 2020 pada 12:38 PTG berkata...

Apakah jenis woven atau non woven termasuk dlm fabrik?

Esteri Mumpung on 21 Mei 2020 pada 5:53 PTG berkata...

Salam kepada kekasihku
Saya benar-benar tidak tahu dari mana saya harus memulai kesaksian saya karena nama saya yang begitu bahagia adalah Esteri Mumpung, dari Filipina, Ny. Rebacca Alma datang untuk menyelamatkan saya dan menyelamatkan semua kesedihan saya.
Sungguh menakjubkan ketika saya berpikir bahwa semuanya sudah selesai dengan saya, saya sangat berhutang budi sejauh orang-orang yang saya pinjam dari geng melawan saya dan kemudian menangkap saya sebagai hasil dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan masa tenggang diberikan kepada saya ketika saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan menghasilkan uang untuk melunasi semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada pemberi pinjaman online yang sah jadi saya harus mencari melalui blog yang saya selingkuh sebelumnya tetapi ketika saya menemukan REBACCA ALMA LOAN COMPANY, Tuhan mengarahkan saya kepadanya dan di sebuah blog karena ketertarikan saya pada itu benar-benar sebuah mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak penderitaan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya melamar dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam 24 jam saya dikreditkan dengan jumlah persis yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Pribadi karena saya berbicara dengan Anda sekarang saya punya hapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket dan investasi saya sendiri terjadi di Filipina dan Indonesia, saya baru saja membuka pusat perbelanjaan di Malaysia belum lama ini dan saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan, apa pun keputusan saya tidak ada urusannya dengan Polisi, saya sekarang seorang wanita yang mandiri.
Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya, silakan hubungi Ibu melalui email perusahaan: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) juga hubungi Mrs. Rebbacca melalui nomor whatsapp +14052595662.

Anda tidak dapat memperdebatkan kenyataan bahwa dalam dunia yang penuh kesulitan ini Anda membutuhkan seseorang untuk membantu Anda mengatasi keuangan turnover dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Mrs. Rebacca Alma di alamat di atas sehingga Anda dapat mengatasi masalah keuangan dalam hidup Anda.
 
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (esterimumpung77@gmail.com)) Selalu bersikap positif dengan Mrs. Rebacca Alma karena dia akan melihat Anda melalui semua tantangan keuangan Anda dan kemudian memberi Anda tampilan keuangan baru dan kebebasan untuk mengatasi semua kekhawatiran Anda. . Semoga Tuhan memberkati kalian semua.

Lady Maryam on 7 Ogos 2020 pada 2:52 PTG berkata...

BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!!

Nama saya Maryam dari malaysia. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, kerana ada penipuan setiap hari, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu kepada anda dan mereka akan mengatakan bahawa tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah mode, kerana mereka akan kemudian minta pembayaran yuran lesen atau yuran pendaftaran dan yuran pemindahan, jadi berhati-hatilah dengan syarikat pinjaman dalam talian mereka yang curang.

Beberapa empat yang lalu saya mengalami tekanan dan kecewa dari segi kewangan, saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan rakan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Cik Christabel Missan, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebanyak USD200,000 dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan tekanan dan kadar faedahnya hanya 2%,

Saya sangat terkejut ketika memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya kirimkan dihantar terus ke akaun bank saya tanpa berlengah.

Kerana saya berjanji untuk menyampaikan berita baik, jadi orang dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman dalam bentuk apa pun, sila hubungi dia melalui e-mel sebenar: christabelloancompany@gmail.com dan dengan rahmat Tuhan dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda patuh.

Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: maryamlady12u@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan bercakap mengenai Puan Christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Christabel, anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: amishadewi2@gmail.com dengan permatabudiwati@gmail.com dan anda juga dapat menghubungi Dian Pelangi yang memperkenalkan kami lianmeylad@gmail.com, dan liliyanabasuki@gmail.com apa yang akan saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman yang saya kirimkan terus ke akaun mereka setiap bulan

Ini adalah nombor whatsApp christabel Missan +15614916019

Satu perkataan cukup untuk orang bijak dari orang Indonesia dan Malaysia

Esteri Mumpung on 28 Ogos 2020 pada 8:34 PG berkata...

Salam kekasihku
Saya benar-benar tidak tahu dari mana hendak memulakan testimoni saya kerana nama saya yang sangat gembira ialah Esteri Mumpung, dari Phillipine, Puan Rebacca Alma datang untuk menyelamatkan saya dan menghilangkan semua kesedihan saya.
Sungguh mengagumkan apabila saya berfikir bahawa semuanya telah selesai dengan saya, saya sangat terhutang budi sehinggakan orang-orang yang saya pinjam dari geng itu memerangi saya dan kemudian menahan saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan tempoh rahmat diberikan kepada saya ketika saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan menjana wang untuk melunaskan semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahawa terdapat pemberi pinjaman dalam talian yang sah jadi saya perlu mencari di blog yang saya ditipu sebelum ini tetapi ketika saya menjumpai SYARIKAT PINJAMAN REBACCA ALMA, Tuhan mengarahkan saya kepadanya dan di sebuah blog kerana tarikan saya terhadapnya benar-benar suatu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan dan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu, saya melamar dengan penuh semangat setelah beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga Pengarah dan dalam 24 jam saya dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi kerana saya bercakap dengan anda sekarang saya mempunyai hapus semua hutang Saya dan sekarang saya mempunyai pasar raya dan pelaburan saya sendiri di Filipina dan Indonesia, saya baru saja membuka pusat membeli-belah di Malaysia tidak lama dahulu dan saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil kewangan, apa pun keputusan saya tidak ada urusan dengan Polis, saya sekarang wanita bebas.
Anda ingin mengalami kebebasan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu melalui e-mel syarikat: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) juga hubungi Puan Rebbacca melalui nombor whatsapp +14052595662.

Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahawa dalam dunia kesulitan ini, anda memerlukan seseorang untuk menolong anda mengatasi masalah perolehan dalam hidup anda dalam satu atau lain cara, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Rebacca Alma di alamat di atas sehingga anda dapat mengatasi masalah kewangan dalam hidup anda.

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (esterimumpung77@gmail.com)) . Semoga Tuhan memberkati anda semua.

Esteri Mumpung on 28 Ogos 2020 pada 8:37 PG berkata...

Salam kekasihku
Saya benar-benar tidak tahu dari mana hendak memulakan testimoni saya kerana nama saya yang sangat gembira ialah Esteri Mumpung, dari Phillipine, Puan Rebacca Alma datang untuk menyelamatkan saya dan menghilangkan semua kesedihan saya.
Sungguh mengagumkan apabila saya berfikir bahawa semuanya telah selesai dengan saya, saya sangat terhutang budi sehinggakan orang-orang yang saya pinjam dari geng itu memerangi saya dan kemudian menahan saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan tempoh rahmat diberikan kepada saya ketika saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan menjana wang untuk melunaskan semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahawa terdapat pemberi pinjaman dalam talian yang sah jadi saya perlu mencari di blog yang saya ditipu sebelum ini tetapi ketika saya menjumpai SYARIKAT PINJAMAN REBACCA ALMA, Tuhan mengarahkan saya kepadanya dan di sebuah blog kerana tarikan saya terhadapnya benar-benar suatu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan dan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu, saya melamar dengan penuh semangat setelah beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga Pengarah dan dalam 24 jam saya dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi kerana saya bercakap dengan anda sekarang saya mempunyai hapus semua hutang Saya dan sekarang saya mempunyai pasar raya dan pelaburan saya sendiri di Filipina dan Indonesia, saya baru saja membuka pusat membeli-belah di Malaysia tidak lama dahulu dan saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil kewangan, apa pun keputusan saya tidak ada urusan dengan Polis, saya sekarang wanita bebas.
Anda ingin mengalami kebebasan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu melalui e-mel syarikat: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) juga hubungi Puan Rebbacca melalui nombor whatsapp +14052595662.

Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahawa dalam dunia kesulitan ini, anda memerlukan seseorang untuk menolong anda mengatasi masalah perolehan dalam hidup anda dalam satu atau lain cara, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Rebacca Alma di alamat di atas sehingga anda dapat mengatasi masalah kewangan dalam hidup anda.

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (esterimumpung77@gmail.com)) . Semoga Tuhan memberkati anda semua.

Angga Annisa on 28 Ogos 2020 pada 9:11 PG berkata...

Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.850juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

Contact Details:

e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
WhatsApp:::+6282274045059
Company::Iskandar Lenders"""""
Loan Amount:::Rp.850juta
Name:::::Angga Annisa
Country::::Indonesia
Occupation:Trader
Year:April,2020

Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

GLORIA'S LOAN COMPANY on 3 Oktober 2020 pada 2:37 PG berkata...

Apakah Anda mengalami kesulitan keuangan atau Anda ingin memenuhi impian Anda dengan dana?
Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi tagihan Anda, Memulai atau mengembangkan bisnis Anda?
Apakah Anda mengalami kesulitan mendapatkan pinjaman dari Pemberi Pinjaman atau Bank karena tingginya biaya / persyaratan pinjaman?
Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah?
Kemudian khawatir kami datang untuk menawarkan pinjaman kepada pelamar yang tertarik baik lokal maupun luar negeri tidak peduli jenis kelamin atau lokasi tetapi usia harus 18 tahun ke atas.
Kembali kepada kami untuk negosiasi tentang jumlah yang Anda butuhkan akan menjadi keputusan yang bijak.
JENIS PINJAMAN KAMI
Pinjaman ini dibuat untuk membantu klien kami secara finansial, dengan tujuan mengurangi beban finansial. Untuk alasan apa pun, pelanggan dapat menemukan rencana pinjaman yang sesuai dari perusahaan kami yang memenuhi persyaratan keuangan.

Data pelamar:
1) Nama Lengkap:
2) Negara
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Pekerjaan:
6) Nomor telepon:
7) Posisi saat ini di tempat kerja:
8 Pendapatan bulanan:
9) Jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
10) Jangka waktu pinjaman:
11) Apakah Anda pernah melamar sebelumnya:
12) Tanggal Lahir:
Hubungi perusahaan pinjaman Gloria S melalui email:
{gloriasloancompany@gmail.com} atau
Nomor WhatsApp: +1 (815) 427-9002
Nomor Perwakilan Indonesia: +6288286919466
Salam Hormat

Angga Annisa on 3 Oktober 2020 pada 7:53 PG berkata...

Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

Contact Details:

e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
WhatsApp:::+6282274045059
Company::Iskandar Lenders"""""
Loan Amount:::Rp.700juta
Name:::::Angga Annisa
Country::::Indonesia
Occupation:Trader
Year:April,2020

Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

Solution on 7 April 2021 pada 8:04 PG berkata...

Halo pemirsa di seluruh dunia, Ada kabar baik untuk Anda semua hari ini dapatkan kartu ATM Kosong Anda yang berfungsi di semua mesin ATM di seluruh dunia. Kami memiliki program khusus kartu ATM yang dapat digunakan untuk meretas mesin ATM, kartu ATM dapat digunakan untuk menarik di ATM atau geser, di toko dan POS. Kami memberikan kartu ini kepada semua klien yang tertarik di seluruh dunia, Kami memberikan Kartu ATM Kosong. Apakah Anda ingin menjalani kehidupan yang baik yang dianggap ilegal, cara termudah untuk menjadi jutawan. itu juga memiliki teknik yang membuat CCTV tidak mungkin mendeteksi Anda dan Anda hanya dapat menarik sejumlah $ 5.000 Dolar dalam sehari di Mesin ATM juga tersedia saat pengiriman tunai. Kami memberikan hingga $ 10.000,00 hingga $ 1.000.000,00 Dolar Dengan layanan peretasan jaringan kami. Kami dapat Memulihkan semua uang Anda yang hilang ke Bitcoin dan mata uang Crypto lainnya, penipuan hipotek / realestate, dan ICO palsu dalam waktu 48 jam atau kurang. (Thomas Freddie Hackers) bekerja sama sebagai tim untuk melacak & memulihkan dana kembali dari PENCIPTA internet yang paling sulit. CATATAN!! Kami telah menerima laporan memilukan yang tak terhitung jumlahnya dari penipu terkenal dan kami berhasil memulihkannya kembali melalui kontak thomasunlimitedhackers@gmail.com

Hubungi kami di ((Pemulihan Biner. Kelas Universitas. Menyeka Catatan Kriminal, Peretasan FB & IG, Telegram, Muatan & Peretasan Telepon)) membatasi kami dengan pekerjaan Anda & izinkan kami memberi Anda hasil positif dengan keterampilan peretasan kami. Kami bersertifikat dan privasi Anda 100% aman bersama kami. Jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda, Jika Anda membutuhkan layanan peretasan cyber lainnya, kami siap membantu Anda kapan saja, kapan saja, jadi hubungi kami melalui Alamat Email kami: thomasunlimitedhackers@gmail.com

Salam
THOMAS FREDDIE HACKER TANPA BATAS
Kirim email ke thomasunlimitedhackers@gmail.com
Telepon / SMS: +1 (985)465-8370
Motto: Kami menawarkan layanan tercepat dan terpercaya

Tanpa Nama berkata...

Nama:::::::::::::::::::::::::::[Queen Jamillah]
Negara:::::::::::::::::::::::::::::[Indonesia]
Jumlah:::::::::::::::::::[Rp.9,8 miliar]
Alamat::::::::::::::::::::[Surabaya]
W/A:::::::[+6287818697754]
☎::::::[+6287818697754]
e_mail:::::::::::::::::[queenjamillah09@gmail.com]
Teman-teman orang Indonesia Nama saya Jamiilah saya seorang muslim jika Anda membaca blog selama dua sampai tiga tahun sekarang Anda akan menemukan bahwa saya telah membuat beberapa kesaksian mengenai saya mendapatkan pinjaman dari Bunda Iskandar dan saya memang sangat senang karena memberi tahu semua orang bahwa ibu Iskandar memang pemberi pinjaman yang sangat tulus dan juga saya dapat membuktikan fakta bahwa begitu banyak pelanggan juga telah mendapatkan pinjaman yang benar dari ibu selama bertahun-tahun melalui saya dan saya sangat senang untuk itu [Kesaksian terbaru sekarang adalah bahwa suami saya harus menyusun rencana mendirikan perusahaan mencuri di (Surabaya))))))) sehingga dia juga dapat memiliki akses ke bisnis yang lebih dan lebih berorientasi pada keuntungan yang melibatkan capaital yang sangat besar sehingga saya harus menghubungi Ibu bahkan ketika saya belum menyelesaikan cicilan bulanan terakhir saya sehingga ibu setuju untuk meminjamkan saya dan suami saya karena rencana bisnisnya berorientasi pada keuntungan dan kami harus mengajukan pinjaman sebesar (((Rp. 9,8 miliar) sehingga dana untuk proyek tersebut akan menjadi e Cukup mengejutkan kami, pinjaman saya disetujui oleh manajemen dalam waktu beberapa jam dan setelah beberapa waktu transfer berhasil dilakukan dengan gangguan dari OJK atau lembaga pengatur keuangan lainnya]

Ibu Iskandar tidak pernah menipu siapa pun atas uangnya,
Ibu memang pemberi pinjaman yang sangat tulus
Perusahaan Induk terdaftar di OJK jadi jangan takut
Ibu Iskandar punya catatan bagus dalam meminjamkan
Tarifnya sangat bersahabat dibandingkan dengan Bank
Minimum (Rp.100juta)))))
Maksimum (((((Rp.100miliar)

Detail Kontak Perusahaan:
e_mail:::[[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]]]
COMPANY::::::::::::[Iskandar Lestari Loan Company]]]

"ISKANDAR LENDERS" on 3 Julai 2021 pada 8:10 PG berkata...

Ini dari perusahaan yang telah dapat membantu begitu banyak orang baik dari Indonesia maupun Malaysia dan di luarnya Kami telah dapat membantu berbagai orang dari berbagai pekerjaan kehidupan dan juga berbagai kategori pekerjaan Kami telah dapat memberikan pinjaman untuk hampir semua pemohon pinjaman di perusahaan ini dan jika dengan cara apa pun Anda meragukan kami, kami akan merujuk Anda ke banyak dan banyak pelanggan yang telah mendapatkan pinjaman dari kami sehingga Anda dapat menghapus keraguan keraguan dari pikiran Anda Kami telah dapat membantu baik yang bangkrut maupun mereka yang mencari modal tambahan untuk mendanai bisnis mereka dalam bentuk apa pun Di perusahaan ini, prioritas utama kami sejak hari pertama hingga sekarang adalah memastikan semua pencari pinjaman di perusahaan ini mendapatkan pinjaman mereka dan kami sangat berkomitmen untuk ini dengan memastikan hampir 100% dari semua pencari pinjaman di perusahaan ini mendapatkan pinjaman mereka Jika dengan cara apa pun Anda masih ragu, silakan hubungi kesaksian terbaru kami di t dia menghubungi detail di bawah ini untuk menghapus segala bentuk keraguan dari pikiran Anda_________[WhatsApp: +6287818697754]

Company___[ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY]
e_mail_________[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp___[+6282274045059]

Unknown on 21 Julai 2021 pada 7:51 PTG berkata...

Jeuneuaa Jubzjskdjdjdjdjdjdjddjjdjdfjfj anjing baka idiot

Teddy on 13 Januari 2022 pada 7:22 PTG berkata...

Kabar baik!!!

Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Email saya: teddydouble334@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

Haha banyak sih scammer masuk sini

 

DOBI HARUM Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez