Khamis, 30 Mei 2019

Cucian Handbag di Dobi Harum

Posted by Siti Subaiyah at 11:27 PG
Salam sejahtera,

Bermula Februari 2019, kami dah upgrade cucian kami, bukan terhad mendobi pakaian dan linen sahaja. Tapi kami juga boleh cuci handbag!

Jom lihat beberapa hasil cucian kami.


Handbag yang sudah siap dicuci.



Teknik mengendalikan handbag ini terbahagi kepada tiga method:

1. Cleaning
Proses cleaning adalah proses mencuci dan menanggalkan kotoran. Namun, tak semua kotoran boleh ditanggalkan. Ianya bergantung kepada jenis kotoran itu. Namun 90% kotoran pasti boleh dicuci. Proses cleaning ini adalah menggunakan chemical yang bertepatan dengan jenis material handbag. Ia membantu melindungi lapisan luar handbag supaya tidak rosak.
Harga proses cleaning ini adalah bermula dari RM50 ke atas.

2. Repaint
Repaint adalah proses mengembalikan semula warna handbag kepada warna asal. Sesetengah handbag lama, lapisan polishnya tertanggal dan ia mengakibatkan warna handbag itu tak sekata. Jadi kami akan repaint semula handbag itu supaya ia kelihatan seperti baru.
Harga untuk teknik repaint adalah bermula dari RM300 ke atas.

3. Restoration
Ada sesetengah handbag yang telah berjasa terlalu lama, bahagian tali, bucu atau beberapa bahagian lain akan reput atau rosak. Jadi, teknik restoration akan mengganti bahagian reput ini kepada material baru.
Harga untuk teknik restoration adalah bermula dari RM400 ke atas.

Kami mengendalikan proses-proses cucian ini bersama dengan supplier-supplier chemical yang berpengalaman untuk memastikan handbag anda tidak rosak sewaktu dicuci.

Bergambar bersama Mr Paul dari Seitz. Beliaulah yang mengajar kami teknik cucian handbag.

Jika anda berminat untuk cuci handbag branded anda, hubungi saya, Puan Siti di talian 013-3604089 atau klik di sini untuk whatsapp.

Anda boleh saja datang ke kedai dobi saya. Waze "Dobi Harum".


0 comments:

 

DOBI HARUM Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez